Att ringa en målare i Stockholm är mycket lättare än att ha en sms-konversation med personen. Då får man dessutom med alla detaljer och offerten blir korrekt.
Idag verkar folk i allmänhet ha telefonskräck. Att ett okänt nummer ringer betyder att många inte ens svarar. Det kan bli lite konstigt ibland när det faktiskt är någon som bytt nummer och helt enkelt vill berätta det. Dessa personer som har telefonskräck har också problem att ringa och boka olika saker. De brukar vara tacksamma att man kan boka saker online via nätet eller per sms.
Som företagare behöver man jobba på en eventuell telefonskräck. Man är tvungen att prata med kunder och leverantörer i telefonen. När kunder som har telefonskräck bara skickar ett sms eller ett mail kan mycket information gå förlorad. Det händer i samtal mellan två personer att man kommer på nya detaljer att lägga till eller ta bort.
När det är en målare som ringer svarar man
Som egenföretagare har man sällan möjligheten att sitta och ha långa konversationer via sms eller text. Det kommer att ge förlorad arbetstid i längden. Därför uppskattar målare att personer som behöver anlita en målare i Stockholm ringer dem direkt. En annan sak som uppskattas är att man själv lägger in deras nummer i telefonboken.
Skulle något hända så att målaren får ställa in på grund av sjukdom eller skada behöver de kunna nå kunden. Därför är det viktigt att spara namn och nummer så att man svarar om hantverkaren behöver ringa. Skulle man inte spara namn och nummer så får man svara ändå när okända nummer ringer. Om det mot all förmodan är en telefonförsäljare och inte målaren så är det lätt att åtgärda. Det är bara att säga ”tack och hej” och trycka på lur av.